Ubezpieczenie Assistance

Assistance - co obejmuje i czy warto kupić?

Mężczyzna naprawiający samochód

Polisa Assistance

Ubezpieczenie Assistance (ASS) zapewnia pomoc w przypadku nieoczekiwanych problemów na drodze. Może być to awaria, wypadek, uszkodzenie opon czy kradzież pojazdu.

W zależności od wybranej oferty może obejmować holowanie, pomoc drogową, czy samochód zastępczy.

Bardzo ważne jest dobranie najlepszego wariantu dostosowango do potrzeb. Zakres polis może się różnić w zależności od wybranego ubezpieczyciela i ceny.

Zmiana koła w samochodzie

Co obejmuje ubezpieczenie Assistance?

W zależności od wybranego wariantu polisy, polisa Assistance obejmuje:

  • holowanie pojazdu w razie awarii czy wypadku, do warsztatu lub pod dom
  • naprawę pojazdu na miejscu zdarzenia jeśli taka jest możliwa - ubezpieczyciel pokrywa koszt naprawy i dojazdu mechanika, koszt części zamiennych pozostaje po stronie klienta
  • samochód zastępczy - w zależności od wybranego wariantu polisy może być przyznany w przypadku awarii, wypadku czy kradzieży
  • transport i zakwaterowanie podróżnych - ubezpieczyciel pokrywa koszty transportu i zakwaterowania kierowcy i pasażerów w trakcie naprawy odholowanego pojazdu
  • pomoc serwisowa - w przypadkach losowych jak przebita opona, rozładowany akumulator czy zatrzaśnięte klucze w pojeździe
Znak drogowy z napisem STOP

Czego nie obejmuje ubezpieczenie Assistance?

Warto mieć na uwadze, że polisa nie pokrywa wszystkich kosztów.

  • koszty poniesione bez konsultacji z ubezpieczycielem - w razie wszelkich problemów należy skonsultować się najpierw z ubezpieczycielem
  • koszty części i płynów eksploatacyjnych w przypadku naprawienia pojazdu na miejscu - ubezpieczyciel pokryje koszt jedynie naprawy i dojazdu mechanika
  • koszt naprawy, paliwa, płynów eksploatacyjnych i części zamiennych podczas naprawy w  warsztacie - ubezpieczyciel pokryje jedynie koszt holowania auta do serwisu
  • dodatkowe koszty eksploatacyjne jak opłaty za parkingi, autostrady, paliwo czy udział własny w szkodach podczas wynajmowania samochodu zastępczego
  • koszt holowania przyczepy lub ładunku, a także straty w przewożonym ładunku
  • koszt rozmów telefonicznych z ubezpieczycielem - rozmowy międzynarodowe mogą wiązać się z dużymi kosztami

Najczęściej zadawane pytania

Przed zdecydowaniem się na dane ubezpieczenie trzeba zapoznać się z warunkami umowy.

Szczególnie uważnie należy sprawdzić wszystkie wyłączenia odpowiedzialności.

Wybierając polisę zwróć uwagę na:

  • wyłączenia terytorialne ochrony ubezpieczeniowej - w których krajach polisa nie działa
  • holowanie – w jakich odległościach możliwe jest holowanie
  • auto zastępcze – czy przysługuje i na jak długo?
  • usługi serwisowe – przebita opona, dowóz paliwa czy rozładowany akumulator
  • usługa noclegowa - czy przysługuje na czas naprawy pojazdu

To zależy od zakresu polisy. Większość ubezpieczycieli oferuje dwa zakresy obejmujące ochroną Polskę lub Polskę i Europę.

Assistance jest dobrowolnym ubezpieczeniem zapewniającym doraźną pomoc ubezpieczyciela w losowych zdarzeniach jak awaria pojazdu czy przebita opona.

Całoroczna polisa Assistance skierowana jest do kierowców często pokonujących długie trasy.

Krótkoterminowe Assistance jest idealnym rozwiązaniem dla osób potrzebujących zapewnienia dodatkowej ochrony kilka razy w ciągu roku.
Najczęściej wybierana ochrona obejmuje 7, 15 lub 30 dni.
Wyjazd na wakacje czy ferie na drugim końcu Polski jest bardzo dobrym powodem wykupienia krótkoterminowej polisy.

Jeśli jesteś zainteresowany zakupem Assistance krótkoterminowego, zadzwoń bądź napisz do nas. Przygotujemy ofertę specjalnie dla Ciebie.

Podobnie jak w przypadku całorocznej polisy, wybierając Assistance krótkoterminowe należy zwrócić uwage na wyłączenia i  zakres usług:

  • limit kilometrów dla holowania – warto sprawdzić, czy liczba kilometrów pokrywa całą trasę podróży
  • okres karencji – ubezpieczenie może zacząć obowiązywać dopiero po kilku dniach od wykupienia polisy
  • jakie zdarzenia obejmuje polisa – podstawowe warianty obejmują kolizje drogową, rozszerzone mogą zawierać kradzież czy awarię pojazdu
  • wyłączenia odpowiedzialności ubezpieczyciela – ubezpieczyciel może sobie zastrzec w umowie konkretne sytuacje, w których jest zwolniony z udzielenia pomocy ubezpieczonemu
    Zazwyczaj wyłączenia dotyczą rażących zaniedbań i celowych działań
  • zakres terytorialny – należy sprawdzić czy polisa obowiązuje poza granicami Polski oraz czy kraje znajdujące się na trasie przejazdu nie są wyłączone z ochrony ubezpieczeniowej (czesto wykluczane kraje to: Rosja, Ukraina, Białoruś, Mołdawia)

Nie jest to konieczne, wystarczy mieć przy sobie numer polisy oraz dane ubezpieczającego.